Raport eveniment caritabil Ambasadori 2019

Ambasadori 2019

DATE EVENIMENT:

Organizator: Asociația Centrul de Autism Marea Neagra

Coordonator proiecte: Psiholog Adrian Gemanaru

Contact: Str. Andrei Mureșanu, nr8, Constanța, România | tel. (0040)752070969 | email: adriangemanaru@yahoo.com

Perioada de desfășurare: 01 ianuare 2019 – 01 ianuarie 2020

OBIECTIVE:

  • Proiecte

DATE FINANCIARE:

Suma totală donată: 112.400 lei
Cheltuieli logistice:

  • confecționare mascote
  • comision platformă
  • cheltuieli de promovare
  • taxe de curierat
14.250 lei
Suma netă strânsă: 98.150 lei
Valoare 5 proiecte: 105.894 lei

VALOARE PROIECTE:

Plaja terapeutică

  • salarii supraveghetori plajă pe 3 luni
  • reparații echipamente
  • plată ateliere de lucru: tobe africane, olărit, pictură
  • materiale de lucru
  • întreținere și plată utilități plajă (curent, salubrizare)
31.620 lei
Terapia Soundbeam

  • achiziție echipament Marea Britanie
23.561 lei
Terapia TOMATIS

  • achiziție echipament Franța
16.262 lei
Terapie prin teatru și materiale educaționale

  • 6.000 lei – păpuși teatru
  • 6.000 lei– materiale educaționale terapie
12.000 lei
Display interactiv

  • achiziție display și suport mobil
22.451 lei

DESCRIERE PROIECTE

1. PLAJA TERAPEUTICĂ

PLAJA TERAPEUTICĂ – va fi deschisa in perioada 01 iunie 2019 – 01 septembrie 2019
Plaja Terapeutica este situata în Stațiunea Mamaia în zona Cazino Mamaia, iar accesul se face ușor de pe Faleza de Promenada.
Proiectul se adresează in principal copiilor, cu mențiunea ca vor avea locuri rezervate la activități și la cele mai bune locuri de pe plaja persoanele cu nevoi speciale.
Ne așteptăm ca zilnic in jur de 200/300 de persoane sa vina pe acest sector de plaja si sa se bucure de facilitățile pe care le oferim.
Având în vedere ca este un spațiu public, accesul va fi liber, dar în măsura locurilor disponibile.
Ne propunem însa să păstram în permanenta locuri disponibile pentru persoanele cu dizabilități ce vor găsi astfel locuri libere în orice moment al zilei.
Nu va exista niciun cost pentru nici o persoana indiferent de situația în care se afla.
Pentru a avea acces la aceste facilitați pentru situațiile evidente de handicap, nu va fi necesara prezenta niciunui document, iar pentru situațiile ce nu este evident handicapul va fi de ajuns și un document prezentat ca poza pe telefonul mobil .
Plaja va fi amenajata într-un spațiu public, cu singura mențiune ca familiile persoanelor cu dizabilități vor avea o serie de facilitați:
Plaja este amenajata într-o zona turistica, iar sectorul de plaja a fost ales in aceasta zona , deoarece calea de comunicație ajunge direct pe plaja și astfel permite accesul mult mai ușor.
Acest sector de plaja nu obliga ca persoanele cu nevoi speciale sa se deplaseze în aceasta zona, fiecare familie are posibilitatea să-și petreacă timpul liber de relaxare acolo unde considera ca se simte în siguranța.
Plaja va cuprinde și parcul terapeutic cu diverse ateliere, deci cu siguranță ca va fi un spațiu extrem de solicitat în sezonul estival 2019.

2. TERAPIA SOUNDBEAM

Terapia Soundbeam funcționează cu ajutorul unor senzori ce transforma mișcările copilului în muzica, terapia înseamna mișcare, fiecare copil are la dispoziție o întreagă orchestra de instrumente muzicale invizibile pe care le poate accesa doar cu propriul corp prin mișcare.
La prima vedere ai putea crede ca se adresează doar copiilor non-verbali, deoarece acesta găsește o forma de comunicare directa cu cei din jurul sau, iar gesturile sale capătă în sfârșit sunet.
Este evident ca un copil cu o anumita problema loco-motorie, va fi motivat să-și miște corpul, un copil cu tetrapareză spastică își va putea armoniza mai bine mișcările corpului, un copil cu ADHD va încerca să-și stăpânească agitația și sa intre în ritmul propriei sale creații muzicale, un copil cu deficit de atenție va fi nevoit să-și dezvolte capacitatea de atenție pentru a păstra linia melodica.
În realitate este o terapie excelenta pentru orice copil.
Trebuie doar sa ne gândim la un copil ce manifesta timiditate.
Încearcă să-ți imaginezi un copil ce la începutul sesiunii de lucru este speriat ori timorat, iar apoi ajunge sa înțeleagă ca orice mișcare a sa se transforma într-un curcubeu de sunete. Ii vor trebui doar câteva minute sa danseze și sa se miște pentru a scoate la lumina o muzica frumoasa.
Sistemul Soundbeam oferă o melodie fluida cu cat mișcările corpului sunt mai fluente, este o legătură invizibila ce se realizează intre corp și muzica.

3. TERAPIA TOMATIS

Terapia Tomatis aparține medicului francez Alfred Tomatis și are la baza câteva zeci de studii științifice derulate în peste 50 de ani de expertiza și cercetare privind legătura ce se realizează intre aparatul auditiv și muzica. Munca omului de știința Alfred Tomatis a pus bazele unei științe denumite audiopsiho-fonologie, ce a dat naștere unei terapii inovative de intervenție în cazul persoanelor cu nevoi speciale.
Tulburările recomandate unde terapia TOMATIS a înregistrat cele mai semnificative progrese:
a) existenta unui deficit de atenție;
b) prezenta unor dificultăți motorii si coordonare;
c) tulburări din spectrul autism;
d) Trisomia 21 (Sindrom Down);
e) deficit și întârziere în dezvoltare;
f) stări de anxietate;
g) prezenta unor dificultăți în capacitatea de învățare;
h) întârzieri și deficiente în scris, citit și vorbit;
Terapia Tomatis: este o metoda de terapie ce acționează prin intermediul unor sesiuni de audiție muzicala cu ajutorul echipament Talks Up .
Terapia Tomatis: acționează și stimulează creierul prin intermediul mușchilor urechii interne și urmărește sa ajute la dezvoltarea sistemului nervos al finite umane. Sunetul emis prin intermediul echipamentului are loc de stimulare a creierului uman.
Terapia Tomatis: stimulează la nivel senzorial acele sisteme ale ființei umane reprezentate de: sistemul vestibular și cohlear.
Sistemul vestibular are un rol determinant în a regla ceea ce reprezinta echilibrul corpului, și face posibila adaptarea lui la schimbările de poziție în ceea ce privește mediul înconjurător Nervul acustico-vestibular duce acele impulsuri necesare funcției auditive și echilibrului, ce sunt primite de receptorii aflați la nivelul urechii interne.
Sistemul vestibular primește doua semnale principale în ceea ce privește: trecerea de la starea de repaus la cea de mișcare (accelerațiile) și schimbările de poziție ale capului.
Tipuri de sindrom vestibular, în funcție de care parte a nervului vestibular este afectata
– Sindromul vestibular central – sunt cauzate de leziunile evidențiate la nivelul trunchiului cerebral.
– Sindromul vestibular periferic – sunt cauzate de leziunile la nivelul nervului vestibular .

4. TERAPIE PRIN TEATRU

Folosirea teatrului de păpuși în terapie este un mijloc de dezvoltare a exprimării și a comunicării cu copiii, în cazul în care exista dificultăți în exprimarea verbala directa.
Activitățile sunt structurate, astfel:
– piese de teatru simple cu durata a 7/10 minute ;
– jocuri de rol ;
– pantomima ;
– teatrul de păpuși pe diferite teme ;
Obiectivele principale urmărite prin teatru sunt următoarele :
– creșterea interacțiunii sociale și a inteligentei emoționale ;
– creșterea capacității de relaxare ;
– capacitatea de-a controla emoțiile ;
– capacitatea de-a fi spontan ;
– creșterea capacității de concentrare ;
Rezultatele avute în vedere sunt următoarele :
a) Învățarea salutului de întâmpinare, recunoaștere și identificare a colegilor de grupa.
b) Însușirea abilitaților de joc în echipa .
c) Însușirea programelor de autonomie și autoservire
e) Dezvoltarea capacității de toleranta la frustrare : învață să-și aștepte gândul deoarece sesiunile de lucru în grup durează mai mult
f) Însușirea limbajului expresiv pe diferite programe
g) Reducerea comportamentelor de agresivitate și a deficitului de atenție
h) Corectarea tulburărilor și deficientelor de limbaj prin repovestire sau răspunsul la întrebări sociale
Copiii cu tulburări neuropsihice se remarca prin faptul ca :
– stau de obicei singuri deoarece nu sunt acceptați de către ceilalți copii în jocurile lor ;
– reducerea unor comportamente disruptive ( țipat, muscat, agresivitate), ce implica o izolare a acestora fata de societate
– de regula nu vorbesc sau nu răspund la cerințele pentru care sunt solicitați.

5. DISPLAY INTERACTIV

Achiziționarea display-ului interactiv presupune un sprijin esențial în cadrul ședințelor de socializare desfășurate în scopul de îmbunătățire a abilitaților de integrare în grădiniță/scoală.
Obiectivele principale urmărite sunt următoarele :
– creșterea interacțiunii sociale și a inteligentei emoționale ;
– creșterea capacității de relaxare ;
– capacitatea de-a controla emoțiile ;
– capacitatea de-a fi spontan ;
– creșterea capacității de concentrare ;
Activitățile desfășurate sunt structurate și au în vedere următoarele obiective :
a) dezvoltarea abilităților de motricitate grosiera si fina :
b) desfășurarea de exerciții de imaginație și logica ;
c) desfășurarea de activități preșcolare ;
d) activități de jocuri în echipa;
e) activități de dezvoltare și îmbogățire a vocabularului.

ÎNTOCMIT

PREȘEDINTE Asociația Centrul de Autism Marea Neagră

Psiholog Adrian Gemanaru

Constanța, 2019